Logopeda
Prawidłowo wykształcony system językowy jest wyznacznikiem każdej osobowości.
Mów sercem, ale używaj języka!
W naszym przedszkolu dzieci objęte są terapią logopedyczną. Zajęcia odbywają się indywidualnie i grupowo w gabinecie logopedy.
Poniedziałek 9:30 - 13:30
Wtorek 10:30 - 11:30
Środa 11:30 - 12:30
Czwartek 8:00 - 12:30
Piątek 8:00 - 12:30
Bardzo ważnym elementem terapii logopedycznej jest praca rodzica w domu.
Dzieci dostają zalecenia od logopedy, które są indywidualnie dostosowane. Terapia w domu to jeden z najważniejszych elementów terapii logopedycznej. Tylko codzienna praca pozwoli na kształtowanie prawidłowych nawyków wycofując lub niwelując złe nawyki. Wystarczy 5-10 min dziennie, a efekty będą spektakularne. Brak ćwiczeń lub brak systematyczności znacznie opóźnia wyznaczone cele. Główny cel każdej pracy domowej zapisanej dziecku, opiera się na codziennym powtarzaniu ćwiczeń w celu utrwaleniu prawidłowego wzorca. Bardzo ważnym elementem jest także odpowiednia motywacja dzieci. Pamiętajmy o ich chwaleniu i nagradzaniu każdego małego sukcesu logopedycznego.
Logopeda to osoba, która zajmuje się korekcją wad wymowy, stymulacją rozwoju mowy, profilaktyką oraz pracuje z dziećmi, u których stwierdzono afazję, autyzm i zespół Aspergera. Pomaga także dzieciom dwujęzycznym. W czasie terapii, logopeda koryguje głównie zaburzenia mowy, ale pamięta także o ćwiczeniach narządów artykulacyjnych, percepcji wzrokowej i słuchowej, orientacji przestrzennej oraz motoryki małej i dużej.
Jeśli funkcjonowanie Państwa Dziecka budzi Wasz niepokój, to zapraszamy na konsultacje logopedyczne w godzinach pracy Naszego Logopedy.
Rozwój mowy dziecka w pigułce.
W słowniku trzylatka powinny znaleźć się głoski : p, b, m, w, f, t, d, ch, ń, k, g, l, ś, ź, ć, dź;
Czterolatek dodatkowo potrafi wypowiedzieć głoski : s, z, c, dz ;
Pięciolatek wymawia sz, ż, cz, dż
Sześciolatek powinien wymawiać wszystkie poniższe głoski wraz z [r].
KAŻDE DZIECKO ROZWIJA SIĘ WE WŁASNYM TEMPIE!
Wady wymowy powstają zazwyczaj przez nieprawidłowości w budowie aparatu artykulacyjnego, warg, żuchwy, nieprawidłowego toru oddechowego, niskiej sprawności języka oraz przyswajanych złych nawyków wymowy. Wady te należy korygować od najmłodszych lat ponieważ mogą prowadzić do problemów w nauce czytania i pisania.
Niepokojące sygnały:
Co powinno nas zaniepokoić w zachowaniu dziecka?
- Dziecko mówi w zrozumiały sposób tylko dla rodziny;
- Dziecko nie utrzymuje kontaktu wzrokowego;
- Dziecko nie odpowiada na uśmiech;
- Dziecko wsuwa język między zęby przy artykułowaniu niektórych głosek;
- Dziecko ukończy 2 latka i nie posługuję się prostymi zdaniami lub w ogóle nie mówi.
- Dziecko nie reaguje na sygnały dźwiękowe, na dźwięki mowy, nie rozumie wypowiedzi rodzica.